Από τον Μάιο του 2021, ισχύει ο Κανονισμός (ΕΕ) 2020/740, ο οποίος αλλάζει τον τρόπο σήμανσης των ελαστικών. Μάθετε περισσότερα σχετικά με τη σημασία των σημάνσεων των ελαστικών και τα νέα στοιχεία για την ενεργειακή κατάταξη των ελαστικών.
Στις ακόλουθες ενότητες θα βρείτε μια πιο λεπτομερή επεξήγηση της σήμανσης των ελαστικών, την οποία ετοιμάσαμε για εσάς.
Παλιά έναντι νέας: Μια σύγκριση της σήμανσης των ελαστικών στην ΕΕ
Η Ευρωπαϊκή ετικέτα ελαστικών και οι κατηγορίες απόδοσης των ελαστικών, έχουν νέα σχεδίαση και έχουν αλλάξει ελαφρώς, καθώς έχει οριστεί μια νέα κλίμακα. Με την προηγούμενη σήμανση, απεικονίζονταν μόνο οι κατηγορίες ελαστικών με βάση την αντίσταση κύλισης, την πρόσφυση σε βρεγμένο οδόστρωμα και τον εξωτερικό θόρυβο κύλισης. Η νέα Ευρωπαϊκή ετικέτα ελαστικών περιλαμβάνει πρόσθετες πληροφορίες για τις αποδόσεις των ελαστικών σε καιρικές συνθήκες με χιόνι και πάγο. Η κλίμακα των κατηγοριών που απεικονίζονται στην ετικέτα για την πρόσφυση σε βρεγμένο οδόστρωμα και την αντίσταση κύλισης έχει πλέον 5 αντί για 7 διαβαθμίσεις, οι οποίες χαρακτηρίζονται με τα γράμματα A έως E.
Παλιά ετικέτα
1222/2009
Νέα ετικέτα
2020/740
Δείκτης πρόσφυσης σε βρεγμένο οδόστρωμα
Η “Πρόσφυση σε βρεγμένο οδόστρωμα” είναι η ικανότητα του ελαστικού να προσκολλάται σε βρεγμένο οδόστρωμα. Η κατάταξη της ΕΕ εστιάζει μόνο σε μία πτυχή της πρόσφυσης σε βρεγμένο οδόστρωμα: την απόδοση φρεναρίσματος του ελαστικού πάνω σε βρεγμένο οδόστρωμα. Η απόδοση κατατάσσεται μεταξύ των κατηγοριών A και E. Τα ελαστικά με υψηλό δείκτη πρόσφυσης σε βρεγμένο οδόστρωμα ακινητοποιούν το όχημα πιο γρήγορα πάνω σε βρεγμένο οδόστρωμα, όταν πατηθεί μέχρι τέρμα το φρένο.
Σημείωση: Πρέπει να τηρείτε πάντα τις συνιστώμενες αποστάσεις ακινητοποίησης όταν οδηγείτε.
*Όταν η μέτρηση γίνεται σύμφωνα με τις μεθόδους δοκιμής που ορίζονται στον Κανονισμό 117 της UNECE. Οι αποστάσεις φρεναρίσματος μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης και άλλους παράγοντες.
Εξοικονόμηση καυσίμου
Γνωρίζετε ότι τα ελαστικά είναι υπεύθυνα για έως 20% της κατανάλωσης καυσίμου του οχήματός σας; Επιλέγοντας ελαστικά με υψηλό δείκτη εξοικονόμησης καυσίμου, θα μπορείτε να διανύετε περισσότερα χιλιόμετρα με ένα γέμισμα του ρεζερβουάρ και θα μειώσετε τις εκπομπές CO2 του οχήματός σας. Ανάλογα με την αντίσταση κύλισης του ελαστικού, η εξοικονόμηση καυσίμου που παρέχει κυμαίνεται από την κατηγορία A, η οποία υποδεικνύει την καλύτερη εξοικονόμηση καυσίμου, έως την κατηγορία E, που αντιστοιχεί στη χειρότερη εξοικονόμηση καυσίμου. Μεταξύ των διαδοχικών κατηγοριών, η εξοικονόμηση καυσίμου αυξάνεται κατά περίπου 0,1 λίτρο για κάθε 100 km οδήγησης. Με απλά λόγια, τα ελαστικά υψηλής εξοικονόμησης καυσίμου απαιτούν λιγότερη ενέργεια για να κυλίσουν. Αυτό, τελικά, μεταφράζεται σε λιγότερη χρήση καυσίμου και μειωμένο αντίκτυπο στο περιβάλλον!
Δείκτης θορύβου
Η κατάταξη των ελαστικών στην ΕΕ λαμβάνει επίσης υπόψη τον εξωτερικό θόρυβο που παράγει ένα ελαστικό κατά την οδήγηση. Επιλέγοντας ένα ελαστικό με καλό δείκτη θορύβου, μπορείτε να μειώσετε τον αντίκτυπο της οδήγησής σας στον περιβάλλοντα χώρο. Η στάθμη θορύβου κατατάσσεται στις κατηγορίες A, B ή C. Ο θόρυβος κύλισης του ελαστικού μετριέται σε ντεσιμπέλ και η ακριβής τιμή αναγράφεται στο κάτω τμήμα της σήμανσης. Τα ελαστικά χαμηλής στάθμης θορύβου έχουν μια τιμή μεταξύ 67 και 71 dB. Για υψηλότερες στάθμες θορύβου, η αναγραφόμενη τιμή για τα ηχητικά κύματα είναι μεταξύ 72 και 77 dB. Μια αύξηση λίγων μόνο ντεσιμπέλ αντιστοιχεί σε μεγάλη διαφορά στις στάθμες θορύβου. Στην πραγματικότητα, με μια αύξηση μόλις 3 dB, η ένταση του εξωτερικού θορύβου που παράγει το ελαστικό διπλασιάζεται.